پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 261880
واردات تخم‌مرغ نطفه‌دار در کنار توليد داخلي؛ براي جوجه‌ريزي ۱۳۰ ميليون قطعه‌اي
تاریخ انتشار : 1402/06/07 11:46:18
نمایش : 467
مشاور عالي اتحاديه مرغداران گوشتي گفت: براي جوجه‌ريزي ۱۳۰ ميليون قطعه‌اي هم زمان از واردات تخم‌مرغ نطفه‌دار در کنار توليد داخلي استفاده کرده‌ايم.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، حمدعلي کمالي، مشاور عالي اتحاديه مرغداران گوشتي کشور در گفتگو با خبرنگار اقتصادي شبکه اطلاع‌رساني راه دانا، درباره آخرين وضعيت تأمين گوشت مرغ و توليد داخلي کشور براي کنترل اين بازار، اظهار کرد: اميدواريم بتوانيم با استفاده از منابع داخلي، تأمين ۱۲۰ ميليون قطعه جوجه‌ريزي را فراهم کنيم و تقاضاي کشور را به طور کامل پاسخ دهيم.

کمالي با اشاره به اينکه پيش‌بيني مي‌شود در سال جاري، مصرف گوشت مرغ نسبت به سال گذشته افزايش يابد، افزود: سرانه مصرف ما قبل از مردمي‌سازي يارانه‌ها، حدود ۳۲ کيلوگرم براي هر نفر بود. پس از مردمي‌سازي يارانه‌ها، اين مقدار تا حدود ۱۲ درصد به لحاظ وزني کاهش يافت و مصرف سرانه حدوداً به ۲۶ کيلوگرم براي هر فرد رسيد.

بيشتر بخوانيد:

اصلي‌ترين عامل گراني دوباره مرغ، افزايش هزينه‌هاي توليد و نظام توزيع است/ تصميمات اشتباه دولت، صنعت طيور را به آستانه نابودي کشاند

مشاور عالي اتحاديه مرغداران گوشتي کشور بيان کرد: امسال انتظار مي‌رود مصرف گوشت مرغ دوباره افزايش يابد؛ بنابراين، تلاش مي‌شود تا پايان شهريورماه، همه ماهه حداقل ۱۲۰ ميليون قطعه جوجه‌ريزي به توليدکنندگان گوشت مرغ تحويل داده شود تا بتوانيم نياز داخلي کشور را به طور کامل تأمين کنيم.
امسال بايد حداقل ۱۳۰ ميليون جوجه‌ريزي انجام شود

اين فعال اقتصادي در ادامه گفت: با توجه‌ به درخواست شرکت پشتيباني و وزارت جهاد کشاورزي، مي‌بايست امسال حداقل ۱۳۰ ميليون جوجه‌ريزي را در اختيار داشته باشيم که ۱۰ ميليون قطعه از آن براي تکميل ذخاير استراتژيک شرکت پشتيباني استفاده مي‌شود.

وي با اشاره به انجام بيش از ۱۳۰ ميليون قطعه جوجه‌ريزي در تيرماه، ادامه داد: پيش‌بيني مي‌شود در ماه‌هاي آينده، جوجه‌ريزي بيشتري انجام شود و در نتيجه وضعيت عرضه مرغ در ماه‌هاي شهريور و مهر بهبود يابد.

وي درباره مشکلات توليد در شرايط کنوني افزود: فعلاً مشکلي در تأمين نهاده‌ها وجود ندارد و تنها کنجاله سويا با تأخير به بازار تزريق شده است، اما با افزايش ميزان جوجه‌ريزي، سرعت حمل و تحويل نهاده‌ها به واحدهاي مرغداري بايد افزايش يابد.
توزيع نهاده‌ها بايد با ميزان جوجه‌ريزي متناسب باشد

مشاور ارشد اتحاديه مرغداران گوشتي تصريح کرد: نهاده‌ها بايد با ميزان جوجه‌ ريزي متناسب بوده و دقت بيشتري در تأمين کنجاله سويا انجام شود، علاوه بر اين، اتحاديه مرغداران گوشتي کشور در ماه‌هاي اخير اقدام به واردات تخم‌مرغ نطفه‌دار کرده و براي تأمين جوجه يکروزه از توليد داخلي و واردات هم زمان استفاده مي‌کند. همچنين، تأمين ارز موردنياز نهاده‌ها نه‌تنها در حال انجام است، بلکه بازار نيز به ثبات نسبي رسيده است.

وي در پايان گفت باتوجه‌ به توزيع نهاده‌ها در هفته‌هاي اخير، به نظر مي‌رسد که تأمين نهاده‌ها در حال حاضر مشکلات زيادي ندارد و تنظيماتي در حمل‌ونقل نهاده‌ها انجام مي‌شود تا با افزايش جوجه‌ريزي، تأمين نهاده‌ها نيز بهينه شود. همچنين، تأمين ارز نيز در دسترس است که براي واردات نهاده‌ها مورداستفاده قرار ‌گيرد.
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html